.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبليغات 4600 نامزد ورود به مجلس هشتم آغاز شد

با سپري شدن پي‌درپي مراحل انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، زمان تبليغات 4600 داوطلب نشستن بر روي صندلي سبز مجلس فرا رسيد.
15دي سال‌جاري ثبت‌نام داوطلبين براي ورود به مجلس در فرمانداري‌هاي حوزه انتخابيه و ستاد انتخابات كشور آغاز شد كه تا ساعت 24 روز 21 دي بيش از 7450 نفر داوطلبي خود را اعلام كردند.
در مدت 25 روز بررسي صلاحيت اين افراد براي حضور در مجلس هشتم در هيئت‌هاي اجرايي، هيئت نظارت و شوراي نگهبان صلاحيت بيش از 70 درصد از اين افراد تأييد شد و آنان به مرحله نهايي راه يافتند.
پس از بررسي صلاحيت‌ها سرانجام 872 نفر جهت گزينش 30 نفر توسط مردم در حوزه تهران معرفي شدند.
بنابر سخناني كه توسط مسئولان اجرايي و نظارت انتخابات صورت گرفته است و با توجه به اينكه به طور متوسط براي هر صندلي 16 نفر با هم به رقابت مي‌پردازند در 24 اسفند انتخاباتي رقابتي را شاهد خواهيم بود.
براساس اصلاحيه‌اي كه نمايندگان مجلس هفتم در ماده 57 قانون انتخابات داشتند نصب و الصاق هرگونه مواد تبليغي ممنوع است و همچنين چاپ عكس جز در قالب زندگي‌نامه و بروشور در قطع 15 × 10 ممنوع است.
داوطلبين مي‌توانند تا ساعت 24 روز 22 اسفند تبليغات خود را در ابعاد 15×20 در قالب بروشور، تراكت، زندگي‌نامه، چاپ و پخش نمايند.
همچنين الصاق عكس بر روي وسائط نقليه و همچنين چاپ عكس و تبليغات در جرايد و روزنامه‌ها ممنوع است.
احزاب و گروه‌ها مي‌توانند به جهت حضور حداكثري مردم در روز انتخابات با نصب پلاكاردها و بنر در سطح شهرها بدون درج اسامي و چاپ عكس تبليغات كنند.
وزارت كشور به جهت آگاهي دادن به داوطلبين و شفاف كردن هرچه بيشتر نحوه تبليغات براي آنان، شيوه‌نامه تبليغات انتخابات مجلس را در سايت اينترنتي خود به آدرس www.moi.ir منتشر كرده است.
وزير كشور امروز در حاشيه جلسه هيئت وزيران به خبرنگار فارس گفت: ما با شيوه جديد تبليغات مخالف بوديم و نظر خود را به مجلس اعلام كرديم، چاپ عكس و نصب آن در سطح شهر باعث ايجاد شور و نشاط انتخاباتي شده و به حضور حداكثري مردم كمك مي‌كند.
پورمحمدي گفت: البته وزارت كشور در اين دوره با استفاده از شيوه‌هاي جديد و اتخاذ تدابير مفيد به دنبال جهشي در ميزان حضور مردم بود كه شايد به واسطه تغيير در نحوه تبليغات اتفاق نيفتد اما ما مأيوس نمي‌شويم و هنوز انتظار داريم مردم به ميزان بيشتري نسبت به دوره‌هاي قبل در انتخابات شركت كنند.
رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، رؤساي قواي سه‌گانه و ديگر شخصيـت‌هاي سياسي و فرهنگي، داوطلبان را به انجام تبليغاتي صحيح به دور از جنجال و سياه‌نمايي يكديگر دعوت كردند تا مردم بتوانند با آگاهي هرچه بيشتر به انتخاب نماينده اصلح بپردازند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.495 seconds.